مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان گفت: در آستانه ماه محرم طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در ۴۵ بقعه متبرکه شاخص این استان آغاز شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عباس مسعودی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان در نشست خبری تشریح برنامه‌های ماه محرم گفت: برنامه‌های بصیرت عاشورایی درقالب اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی، سخنرانی‌های مذهبی، عزاداری و برپایی خیمه‌های معرفت در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه و همچنین اجرای صحیح نیات واقفین در موضوعات روضه خوانی، عزاداری و اطعام عزاداران است.

او گفت: اجرای برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی در امامزادگان و بقاع متبرکه هرمزگان از اول محرم آغاز شده و تا دوازدهم محرم ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: بیش از ۸۰ مبلغ دینی و مذهبی برای اجرای برنامه‌های دهه محرم در قالب طرح بصیرت عاشورایی به ۴۵ بقعه شاخص، مساجد و مناطق محروم استان اعزام شدند.

حجت الاسلام مسعودی گفت: همایش شمیم حسینی، همایش شیرخوارگان حسینی، احلی من العسل، همایش رهروان زینبی در چهاربقعه شاخص، عزاداری تاسوعا و عاشورای حیسنی و اقامه نماز جماعت از دیگر برنامه‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان در بقاع متبرکه هرمزگان است.

او با اشاره به اینکه بیشترین مشارکت در اجرای برنامه‌های دهه محرم را مردم دارند، گفت: بیش از ۷۰ درصد نیات واقفین استان مربوط به عزاداری سید و سالار شهیدان است.

پیش‌بینی ثبت ۷۰ وقف جدید تا پایان امسال

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۴۰ وقف جدید در استان ثبت شد، گفت: تا پایان امسال نیز ثبت ۷۰ وقف جدید در برنامه داریم.

حجت الاسلام مسعودی گفت: درحال حاضر هفت‌هزار و ۷۷۴ موقوفه انتفاعی و منفعتی در هرمزگان به ثبت رسیده است که این موقوفه‌ها ۱۵ هزار رقبه دارند.

او گفت: بیشترین موقوفه‌های ثبتی در اوقاف و امورخیریه هرمزگان همجون مساجد، مدارس، تکیه‌ها و حسینه‌ها در حوزه انتفاعی بوده و تعداد اندکی نیز منفعتی است که براساس نیات واقفین از محل درآمد آن‌ها برای اجرای فعالیت‌ها استفاده می‌شود.

نشست خبری مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان هرمزگان با اصحاب رسانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.